Pianist Marlies Cornelis (1997) studeerde aan het KASK/Conservatorium te Gent. Zij behaalde haar Bachelor in 2020 bij Daan Vandewalle en voltooide in 2022 haar Master uitvoerende muziek bij Keiko Shichijo. Tijdens haar derde bachelorjaar volgde zij de minor historische uitvoeringspraktijk bij Olga Pashchenko. Verder liep ze stage bij Hans Ryckelynck aan de International Music Academy in Dinant en bij Sergei Edelman aan het Koninklijk Conservatorium te Antwerpen.
Marlies nam deel aan verschillende masterclasses, waaronder die van Saori Oya, Ralph van Raat en Piet Kuijken. Daarnaast kreeg ze privélessen van Katelijne Burie en Boyan Vodenitcharov. Haar interesse in hedendaagse muziek bracht haar ertoe deel te nemen aan verschillende zomerstages bij het Nadar Ensemble.
Haar afstudeerproject, Twenty Something (f.), richtte zich op werken van uitsluitend vrouwelijke componisten die twintigers waren op het moment dat zij de werken schreven. Dit project creëerde een bijzondere verbinding tussen uitvoerder en componist.
Momenteel richt Marlies zich voornamelijk op hedendaagse muziek, waarbij het contact met de componist een belangrijk element is. Ze heeft ook een grote interesse in de rol van gender, seksualiteit en intergenerationele dialoog in muziek. Vanuit deze interesse volgt ze de Master in gender en diversiteit.
Marlies is tevens pianoleerkracht aan de Kunstacademie van Deinze (KADE).